Elégedett vendég: a sikeres konzultáció titkai

Elégedett vendég: a sikeres konzultáció titkai

Ritkán beszélünk arról, hogy mennyire fontos a sikeres konzultáció szerepe a szempilla építés előtt, különösképpen akkor, ha új vendégről van szó. Ha kellően figyelsz erre a munkafolyamatra, megkönnyítheted a saját dolgodat, ráadásul a vendég is elégedettebb lesz.

 

Az alapos konzultáció nagyon fontos munkafolyamat, vendégünknek pedig egy olyan élmény, ami hosszú távon meghatározhatja a viszonyunkat. Amellett, hogy megtudhatjuk, milyen elképzelésekkel érkezett, fontos, hogy képbe kerüljünk az életmódjával és szokásaival, alaposan megfigyeljük az adottságait, majd a sikeres konzultáció révén kialakult képet a vendég igényeihez igazítsuk.   Az első konzultáció során érdemes rákérdezni a vendégünk szokásaira, napi rutinjára és arra is, hogy milyen szépségápolási eszközöket használ. Ezek mind befolyásolják a javasolható stylingot és a szett várható tartósságát is. Fontos, hogy vendégünk tisztában legyen azzal, hogy mire számíthat, és válaszoljunk minden kérdésére. Itt érdemes beszélni a megfelelő utóápolásról is, hogy biztosak lehessünk abban, hogy vendégünk a szalonból távozva is mindent el fog követni azért, hogy a művészien felépített szett sokáig szép maradjon.

 

Mutasd meg, mennyire jó vagy a szakmában

 

A konzultáció az első hosszabb beszélgetés a szempilla stylist és a vendég között, így fontos, hogy milyen benyomást keltünk. Mondanivalóddal és viselkedéssel megalapozhatod kettőtök között a bizalmat. Nagyon fontos, hogy mutass érdeklődést a vendéged iránt, hiszen ha ismered a szokásait, és bátran elmondja neked, hogy milyen eredményt vár a nálad kapott szolgáltatástól, akkor elkerülhetitek a félreértéseket. Miközben beszélgettek, tudatosítsd magadban, hogy nem egy másik szakmabelivel beszélgetsz, hanem egy “civillel”, így kerüld a szakzsargont. Érthetően, részletesen beszéld meg vele, hogy az elvárásaihoz képest mit tartasz a leginkább megvalósíthatónak.

 

Figyeld meg a szem formáját és a pillákat

 

A sikeres konzultáció fontos eleme, hogy vizsgáld meg, hogy vendégednek milyen az arc- és szemformája, van-e bármilyen olyan tulajdonság, amit a stylinggal egyensúlyba lehet hozni. Itt érdemes a különböző mapping lehetőségeket, íveket és vastagságokat megbeszélni. Fontos, hogy arra törekejdünk, hogy a vendég megértse, el tudja képzelni, hogy az adott styling az ő esetében hogy fog mutatni. Ha vannak rajzaid vagy munkafotóid, amiket fel tudsz használni a magyarázathoz, vesd be őket bátran! A pillák megvizsgálása azért fontos lépés, mert ha valakinek az átlagtól eltérő - tehát gyengébb vagy erősebb, sűrűbb vagy ritkább - a saját szempilla állománya, akkor ehhez a styling során alkalmazkodni kell.

 

Inkább mondj ellent, ha szükséges

 

Gyakran az vezet rossz élményhez, ha a szakember nem elég határozott a vendéggel szemben. Persze, mindannyian szeretnénk minden kérést teljesíteni és mindenkivel jóban lenni, de nem vagyunk varázslók, és sajnos néha eljön az a pillanat, hogy nemet kell mondanunk. Talán a leggyakoribb, amikor a vendég rábök egy képre, és azt mondja, “Pont ilyet szeretnék!”. Ilyenkor fontos neki kedvesen elmagyarázni, hogy nincs két egyforma szempár és arc, így hiába építenénk pontosan olyan szettet neki, amilyet mutat - ő akkor is másképpen nézne ki vele. Inkább kérdezzünk rá, hogy mi az, ami miatt az adott kép elnyerte a tetszését, és magyarázzuk el, hogy hogyan érhető el az a hatás. A másik gyakori vitás pont, hogy a vendég annyira hosszú műszempillát szeretne, ami károsíthatná a saját pilláit. Ha valaki például soros műszempillához van szokva, fontos, hogy tisztában legyen azzal, hogy tőlünk nem ezt az eredményt kell várnia.  Azért nagyon fontos, hogy lebeszéljük a vendégeinket az irreális elvárásokról, mert jobb, ha előre tudják, mire számíthatnak, és nem a munka végén szembesülnek vele. Az sem elhanyagolható, hogy ha túlterheljük a természetes szempillákat, és azok szépen lassan elkezdenek hullani vagy törni, a vendég a szakembert fogja hibáztatni, és elmérgesedhet a vita.  Hosszú távon hálásak lesznek nekünk a vendégek, és vissza fognak járni, ha tudják, bízhatnak bennünk és nem teszünk semmi olyat, ami miatt károsodhat a szempillájuk. 

 

Konzultációs kártya és beleegyező nyilatkozat

 

Miután mindent megbeszéltetek, következzen a vendég konzultációs kártya és a beleegyező nyilatkozat. Ilyenkor vedd fel a vendéged adatait, a baleset vagy betegség esetén értesítendő rokona elérhetőségeit, és jegyezd fel, hogy milyen szettet építesz neki. A beleegyező nyilatkozattal a vendég azt is igazolja, hogy tájékoztattad a lehetséges kockázatokról (pl. allergiás reakció) és az utóápolási tudnivalókról. Ez az apró lépés sok kellemetlenségtől kímélhet meg, ha esetleg később probléma merülne fel.

Folyamatos konzultáció

 

A konzultáció nem csak új, hanem a régi, visszajáró vendégek esetében fontos. Egy töltés előtt is érdemes rákérdezni, hogy a korábbi stílusnál maradj-e, esetleg szeretne a vendéged bármilyen változást. Kérdezd meg, hogy van-e bármilyen kérdése a pillák ápolásával kapcsolatban, változott-e az életmódja oly módon, ami befolyásolhatja a pilláit, mi az, amit szeret a pillákba, és esetleg van-e olyan dolog, amin szívesen változtatna. Ha a konzultáció sikeres volt, minden fontos részletet megbeszéltetek, és egyetértetek a stylingban, kezdődhet a szempilla szett építése!

Hasonló posztok