Összegyűjtöttünk számodra pár olyan tippet és ötletet, amelyek alkalmazásához nem kell egy marketinges szakember tudásával rendelkezned, alkalmazásukkal azonban további sikereket könyvelhetsz el.
1. Online tartalmak publikálása
Legyél naprakész és mindig publikálj friss tartalmakat! Készíts képeket, videós anyagokat, mesélj a kedvenc termékedről vagy lásd el vendégeidet fontos és hasznos információkkal. Ez az új vendégek akvirálása szempontjából is jelentős, valamint a már meglévő ügyfeleid is inspirálódhatnak, kedvet kaphatnak egy új típusú szempillasor, termék vagy szolgáltatás kipróbálására is. Ezen felül fontos tényező az is, hogy a tevékenységedet és a szakmai tudásodat itt tudod megmutatni a nagyvilágnak is. Sosem lehet tudni, milyen lehetőségek nyílnak meg előtted egy igényes social media felület vagy weboldal fenntartása által. Ennyit megér napi 20 perc, nem igaz?
2. Aktualizáld az elérhetőségeidet!
Nagyon sokan esnek abba a hibába, hogy a telefonszámukat és e-mail címüket, a nyitvatartási időt vagy a szalon helyszínét nem frissítik vagy éppen hangolják össze az online felületeken. Nézd meg a facebook, instagram vagy google keresőben, hogy minden feltüntetett információ helyes-e, így biztosan elkerülheted a félreértést. Ne felejtsd el, hogyha szabadságra mész, akkor is tüntesd fel a változást a nyitvatartásodat illetően!
3. Ne legyen egyértelmű, hogy a vendéged mindig a vendéged marad
Sokan esünk abba a hibába, hogy azt gondoljuk, semmit nem kell tennünk a vendégünk megtartásáért. Azon túl, hogy elvégezzük a kért szolgáltatást, törekedjünk arra, hogy adjunk egy kicsivel többet, mint amit máshol kaphat. Egy pohár üdítő vagy egy kis csoki minden esetben feldobja a másik napját és egy kedves gesztus is egyben. Ezen túl bátran megkeresheted telefonon a megbeszélt időpont előtt 1-2 nappal, hogy minden rendben van-e, számíthatsz-e rá.
4. Bátran ajánlj termékeket otthoni használatra
A kezelés végén a jó szakember mindig tájékoztatja vendégét az utóápolási teendőkről és eszközökről, melyeket betartva sokkal tovább maradhat látványos a munka gyümölcse. Ne ijedj meg ettől! Ha megtalálod az arany középutat, nem tetszelegsz majd egy értékesítő szerepében. Bátran mondd el a szempillasampon otthoni használatának előnyeit vagy mutasd meg vendégednek a highlighter helyes használatát. Hidd el, hogy ő is értékelni fogja a kiemelt figyelmet.
5. Fizetett hirdetések alkalmazása
A szájról-szájra terjedő ajánlás ma még mindig az egyik legjobb ügyfélszerzési módszer, azonban ne bízz semmit a szerencsére. Menj biztosra! Az egyik legjobban sikerült munkádról készült képet vagy a szakmai oldalat hirdesd meg a facebookon és az instagramon is. Az így szerzett követőkből kerülnek ki később az újabb ügyfeleid is.