A közösségi média remek eszköz, de nagy teher is lehet. Feltöltöttem már a mai Instagram posztot? Válaszoltam minden üzenetre? Vajon miért nem lájkolták többen a legutóbbi fotómat? Másokat miért követnek többen? - Ha ezek a kérdések téged is gyakran nyomasztanak, éredemes egy picit átgondolni a Facebook és az Instagram használati szokásaidat.
A közösségi médiában megosztott képeket nézegetve, mások tökéletes munkáit és életét látva, könnyű elszakadni a valóságtól, pláne 2020-ban, amikor egyébként is egy eddig nem tapasztalt, új valóság az, amivel meg kellene birkóznunk. Szempilla vagy szemöldök stylistként persze nem érdemes lemondani ezekről a marketing felületekről, de meg kell tanulnunk a helyén kezelni az ott látottakat, és kihasználni a közösségi média előnyös oldalát. Az Instagram és a Facebook remek lehetőséget ad arra, hogy kommunikáljunk jelenlegi és potenciális vendégeinkkel. Megoszthatjuk a legjobban sikerült munkáinkat, az elégedett vendégek kedves szavait, vagy éppen hírt adhatunk egy-egy új szolgáltatás bevezetéséről. Kapcsolattartásra is alkalmasak ezek a platformok, hiszen sok vendégnek kényelmesebb üzenetben bejelentkeznie, mint például telefonon időpontot kérni. Korábbi blogbejegyzésünkben összefoglaltuk a három legfontosabb lépést, hogy sikeres közösségi profilokat működtethess. Így azonban könnyen eluralkodik az életünkön a folyton csipogó telefon, és ha nem vigyázunk, minden egyes értesítésre ugrunk majd - a végén pedig kimerülünk és menekülünk majd ezekről az egyébként remek felületekről. Ahhoz, hogy sikeresen húzhassuk meg a határt, érdemes néhány vezérelvet tudatosan betartanunk.Kerüld el a kiégést!
Bárkivel előfordulhat, hogy egy-egy intenzív időszak után elege lesz a közösségi médiából, és az első pánikban egészen egyszerűen elmenekül az online térből, törli a profilját. Pedig ezzel csak a korábban befektetett időt és energiát dobjuk a kukába, ahelyett, hogy átgondolnánk, mi vezetett a jelenlegi helyzethez, és hogyan lehetne orvosolni a problémát. A megoldás: ne csússz bele! Fontos, hogy tudatosan kezeljük a szakmai felületeinket. Ehhez át kell gondolnunk, hogy a “rendes” szalon munka mellett mi fér bele az időnkbe: rajtunk áll, hogy heti vagy napi 1 posztot irányzunk elő magunknak. Megengedjük-e vendégeinknek, hogy például az Instagramon jelentkezzenek be hozzánk? Akarunk ott üzenetekre reagálni, vagy valamely másik platformot lenne célszerűbb használni? Ha tudjuk, mi a cél, érdemes tervet készíteni, és a munkaidőnkből kellő mennyiséget szánni erre. Az egyik legjobb megoldás, ha heti és napi szinten is korlátozzuk, mikor foglalkozunk a közösségi médiával. Naponta egyszer, de inkább kétszer vegyük elő a telefont, ellenőrizzük az esetleges kommenteket és üzeneteket, válaszoljunk mindenkinek. Ha minden nap szeretnénk egy új posztot közzétenni, készítsünk tervet arra, hogy mikor mit szeretnénk megosztani, hogy amikor eljön az idő, már csak néhány mozdulattal ki kelljen tenni az adott időpontra tervezett tartalmat.Figyeld, mennyi időt töltesz a közösségi média használatával, és ha szükséges, korlátozd magad
A wearesocial.com felmérése szerinte a Föld népességének 50%-as használ legalább egy közösségi média platformot, és az átlag internet felhasználó naponta 6 óra 43 percet “lóg a neten”. Ijesztő számok, ugye? Ha úgy érzed, túl sok időt vesz el a telefon nyomogatás az életedből, érdemes korlátokat állítani: Limit az applikációbanA telefonod beállításai között megtalálod, hogy naponta mennyit volt a kezedben a telefon, és azt is megmutatja, hogy melyik app-ot hány percig használtad. Itt van lehetőség arra is, hogy korlátot állíts be magadnak akár az összes képernyőidőre, akár az egyes alkalmazások használatára vonatkozóan.Kapcsold ki az értesítéseket
Ravasz kis dolog az értesítés. Egyrészt nagyon hasznos, ha jelzi, hogy “valami történt” a telefonon, de éppen ezzel éri el azt is, hogy minden kis eseményre ugorjunk. Valaki lájkolta egy képemet? Juj, de izgalmas, megnézem, ki volt… és egyszer csak észrevesszük, hogy már megint 10 perce a kezünkben van a telefon. Valószínűleg nem tör majd ki a világháború, ha valakinek csak 4-5 óra múlva válaszolunk, vagy csak akkor nézzük meg, mennyire volt népszerű a legutóbbi posztunk. Hasznos lehetőség, hogy a telefont eleve úgy állítsuk be, hogy bizonyos értesítéseket egy meghatározott időpont után már ne küldjön. Ez a “bedtime” funkció, amivel biztosak lehetünk benne, hogy például egy este 11-kor bejelentkezni óhajtó vendég nem fog éppen lefekvés előtt felbosszantani bennünket a neveletlenségével. Nem fog összedőlni a világ, ha a pihenőidőnkben érkező megkeresésekre csak másnap reggel reagálunk.