A saját, stabil vendégkör kiépítése kitartó és következetes munkát igényel, de a befektetett energia sokszorosan megtérül.
Elvégezted a szempilla stylist képzést, eleget gyakoroltál és talán még egy saját szalon megnyitásán is túl vagy? A következő lépés az, hogy elkezdj dolgozni, és stabil vendégkör kiépítésébe fogj, amire hosszú távon is építheted a vállalkozásodat! Időigényes és kitartó munka következik, de hidd el, megéri a befektetett energiát, és már a célegyenesben vagy ahhoz, hogy sikeres szempilla stylistnak mondhasd magad!
Az első lépések
Elsőként azokra számíthatsz potenciális vendégként, akik már az ismerősi körödben vannak, és bíznak a munkádban. Ezek lehetnek családtagok és barátok, akik jó eséllyel már értesültek arról, hogy új vállalkozásba vágtad a fejszédet, és szeretnének támogatni az első lépésekben. Ha a szempillaépítő tanfolyam utáni gyakorláshoz jelentkeztek már modellek, most itt az idő, hogy velük is rendes üzleti alapokra helyezd az együttműködést!
A közösségi média ereje a stabil vendégkör kialakításában
Hozd létre szakmai Facebook és Instagram oldalaidat! A közösségi média felületeken megoszthatod munkáidat, és életképeket a szalonról, ahol dolgozol. Elsőként arra érdemes törekedni, hogy megmutasd mit tudsz, jó minőségű, szép képekkel, és vendégcsalogató információkkal gyűjthetsz követőket, akik közül persze nem lesz mindenki azonnal a vendéged, de fontos, hogy kiépíts magadról egy olyan képet, ami a leendő vendégkörnek szimpatikus.Sokan abba a hibába esnek, hogy csak töltik fel a képeket, de nem ügyelnek a részletekre. Fontos, hogy a profilod minden hasznos információt tartalmazzon - az elérhetőségeidet, a szalon elhelyezkedését, a szolgáltatások körét és árlistát is érdemes megosztani. Egy korábbi blogbejegyzésünkben összegyűjtöttük, melyek azok a dolgok, amelyek ahhoz szükségesek, hogy közösségi média felületeidet minél profibban működtethesd.
Hirdetési lehetőségek
Ha új vendégeket szeretnél szerezni, érdemes megfontolni a hirdetési lehetőségeket is. A közösségi média adta lehetőségek kiaknázásához nem árt professzionális segítséget kérni, hogy biztosak lehessünk abban, hogy a reklám a megfelelő célcsoportot éri el, és valóban potenciális ügyfelekhez jutnak el a hirdetések.Régimódi, de nem haszontalan megoldás a szórólapozás. Ha a szalonod olyan környéken helyezkedik el, ahol sok a lakóház, esetleg irodaépület, akkor készíthetsz szórólapot, és elhelyezheted ezekben, vagy az üzletvezetővel megbeszélve a közeli kávézóban, esetleg fodrászatban.
A legjobb reklám az elégedett vendég
Ha valamilyen szépségipari szolgáltatást keresünk, először mi is mindig körbenézünk az ismerősök között, illetve megnézzük a kiválasztott szakember közösségi média oldalát, nem igaz? Bátorítsd vendégeidet, hogy amennyiben elégedettek a munkáddal, osszák meg a véleményüket másokkal is! Ezt megtehetik saját Facebook vagy Instagram oldalukon, de az is jó megoldás, ha a te Facebook oldaladon írnak véleményt. Mindig tarts a szalonban néhány plusz vendégkártyát vagy névjegyet, és ha vendéged különösen elégedett, kérd meg, hogy tegyen el ezekből néhányat, és osztogassa ismerősei körében. Itt azt is felajánlhatod, hogy aki új vendéget hoz neked, az egyszeri kedvezményben vagy ajándékban részesül.
Akciózni lehet, de érdemes jól átgondolni
Kézenfekvő, hogy nyitási akcióval kedveskedjünk új vendégeinknek, azonban fontos, hogy a kedvezmény ne legyen túl nagy! Ha nem akarunk lemondani a bevételről, ajánlhatunk extra szolgáltatást, vagy ajándékot is a vendégeknek - például szempilla építéshez jó kiegészítő lehet a szemöldök igazítás, vagy kis méretű utóápolókat, szempilla sampont adhatunk ajándékba az új vendégeknek.Ha olyan szalonban dolgozol, ahol például fodrász vagy manikűrös is van, őket is megkérheted, hogy ajánlják szolgáltatásaidat, és akár kedvezményes szórólapokat is készíthetsz, amikkel például egyszeri kedvezményt kaphat, aki bejelentkezik hozzád.
Tartsd meg a vendéget!
Szempillaépítőként az a célunk, hogy a szalonunk ne “átjáróház” legyen, hanem minél több visszatérő vendégünk legyen, akikkel hosszú távon is számolhatunk. A tökéletes szolgáltatás mindennek az alapja természetesen, azonban az emberi oldalra is fontos figyelni. Kialakíthatunk “hűségakciót” is, melynek keretében bizonyos számú alkalom után extra szolgáltatást vagy kedvezményt kap a visszajáró vendég. Ez lehet valami apróság, vagy akár lehetőség egy újonnan bevezetett kezelés kipróbálására is.
Mi az, amit nem érdemes tenni?
Könnyen belecsúszhatunk abba a hibába, hogy bármire hajlandóak vagyunk az új vendégek megszerzésének érdekében, azonban vannak olyan módszerek, melyekkel hosszú távon rombolhatjuk a megítélésünket, vagy éppen ártunk a saját üzletünknek.
Ha kedvezményt adsz, mindig számolj utána, hogy a csökkentett ár mellett is megtermeld a minimális szükséges bevételt. Tartsd szem előtt, hogy vállalkozást építesz, nem egy új hobbit szeretnél.
Nem próbáld elcsábítani mások vendégeit! Mások munkájának kritizálása nem vet jó fényt senkire, ahogy az sem, ha azzal próbálunk új vendégre szert tenni, hogy a konkurencia ára alá megyünk. Bár sok pillás van jelenleg a piacon, szerencsére a vendégek köre is folyamatosan bővül, ezért az etikátlan módszerek hosszú távon nem kifizetődőek.
A stabil vendégkör kiépítése nem egy pillanat alatt történik! Fontos, hogy következetesen vidd végig a tervedet, folyamatosan tartsd szemmel az eredményeket, és ha szükséges, alakítsd rugalmasan. Hidd el, megéri az odafigyelést, hiszen vállalkozásod sikerének az egyik legfontosabb kulcsa.