2019 | szeptember | 25

3 social media tanács, amit mindig tarts be a közösségi oldalaidon!

Írta: Fodor-Csuti Renáta
social media tanács

Mindig is érdekelt, hogy hogyan tudod kihozni a maximumot a social média tartalmaidból? Szeretnél még több vendéget szerezni a social felületeken keresztül? Ha te is rendelkezel facebook és instagram fiókkal, érdemes 5 percet szánnod ennek a blogbejegyzésnek az átolvasására. 

 

1. Posztolj stratégia alapján!

Gondold végig, mi a célod a közösségi média felületek használatával, ki a célközönséged, majd ennek megfelelően állíts fel egy stratégiát.

A legtöbb szépségiparban dolgozó szakember a social médiát a vendégköre építésére és az image kiépítésére/formálására használja. Ennek megfelelően a munkájukról tesznek közzé képeket, az általuk használt termékekről posztolnak és hasznos tanácsokkal látják el vendégeiket nap, mint nap. Amennyiben eldöntötted, milyen célt szeretnél elérni a facebook és az instagram felületeid segítségével, alakítsd ki a stratégiádat! 

Ehhez az első lépés, hogy előre meghatározod, hogy mit, mikor és kinek kommunikálsz. Például, ha egy héten 4x posztolsz, akkor döntsd el, hogy mikor, mely napokon, hány órakor posztolsz termékről, a munkádról, magadról, stb. Ez a követőidnek és neked is hasznos lesz. Egyrészről bevezetsz egy rendszert, amelynek köszönhetően nem aznap kell kitalálnod, hogy mit tegyél közzé, másrészről pedig elkerülheted, hogy napokig vagy hetekig pangjon az oldalad új tartalom hiányában.

A követőid számára is jó, ha stratégia alapján posztolsz, hiszen folyamatosan fenntartod az érdeklődésüket irányodba, valamint változatos tartalmakkal láthatod el őket. Ne felejtsd el, hogy a minőség ebben az esetben is fontosabb a mennyiségnél

 

2. Posztolj tökéletes minőségű képeket!

Az általad készített képek minősége és tartalma alapján ítélnek meg téged a felhasználók. Bármennyire is hangzik ez furcsán vagy esetleg sértően, erről szól a social média. Személyes interakció hiányában az általad megosztott tartalmak mesélnek rólad, azonban nem csak emiatt fontos, hogy igényes képeket publikálj.

Nem árulunk el újdonságot azzal, hogy a szépségipar a szépségről szól, az instagram és/vagy facebook felületeden pedig mint szakember vagy jelen, aki a szépségipart, egyben magát a szépséget képviseli. Egy elmosódott, homályos, csúnyán filterezett képpel az elérni kívánttól épp ellentétes reakciót válthatsz ki a követőidből. Azonban a jó hír, hogy ma már szinte minden okostelefonnal és ingyenes applikációkkal is lehet minőségi képeket készíteni és még csak nem is igényel fotográfusi háttértudást.

Próbálgasd a különböző beállításokat, játssz a színekkel és a beállításokkal! Kezdetnek bátran használd az instagram filter készletét, majd ha már úgy érzed, nagyon belejöttél, bátran használj külsős programokat is. Arra figyelj, hogy a képeket ne retusáld túl, ne válts ki művi hatást. A külcsíny mellett fordíts hangsúlyt a hitelességre is.

 

3. Nagyon fontos a jó #hashtagek használata

Mielőtt belevágunk, pár szóban beszéljünk arról, mi is az a #hashtag? 

Napjainkban a hashtag, azaz a # mindenhol ott van. Látható televíziós reklámokban, pólókra nyomtatva, videókban és médiakampányok központi szereplőjeként. A kettőskereszttel ellátott szókapcsolat azzal a céllal jött létre, hogy segítsenek megtalálni az embereknek az adott témakörbe tartozó információkat, képeket a közösségi média felületén. Ma már nem csak az Instagram, hanem a Pinterest, Twitter, Tumblr és még a Facebook is támogatja a használatát. Nagyszerű és működőképes találmány.

Melyek azok az apróságok, amikre érdemes figyelmet fordítanod a #hashtagek meghatározásakor?

Legyen releváns, a tartalomhoz köthető

Emlékszel? Pár mondattal ezelőtt beszéltünk róla, hogy elérés szempontjából fontos a hashtag használata. Kizárólag olyan hashtageket használj, amelyek köthetőek a tartalmadhoz, így tudod elérni, hogy növeljen a követőid száma. Számodra az a jó, ha olyan személyeket érsz el, akik potenciális vásárlóid, vendégeid lehetnek a jövőben. 

Ne ess túlzásokba a hashtagek számát és hosszát illetően

Szakértők szerint összesen 8-10 db hashtaget érdemes használnod egy poszthoz, melyek egyszerű, maximum 1-2 szóból tevődnek össze. A #kattinséskövessengem nem feltétlenül jó, hiszen hosszú és könnyű az elgépelés lehetősége úgy, hogy észre sem veszed. (Feltűnt, hogy én is elírtam?) Helyette használd pl. a #kövess hashtaget. 

Nézd meg, milyen hashtageket használ a konkurencia

Nézd át a több ezer követővel rendelkező, számodra konkurens profilokat. Rengeteget tanulhatsz abból, hogy pontosan milyen hashtageket használnak.

Ellenőrizd, hogy mennyire sikeres az adott hashtag

Érdemes utánajárnod, hogy mennyire népszerű az általad is használt hashtag. Érdemes olyan keresőszavakat alkalmaznod, amelyeknek a publikálási száma 5000-600.000 között van. Ha ennél több publikálási számút használsz, félő, hogy a posztod elveszik a többi között; ha kevesebbet, akkor nem biztos, hogy annyi potenciális követőjelöltet érsz el, mint amennyit szeretnél.

 

Remélem, hogy ismét sikerült hasznos tippekkel hozzájárulnom a munkád sikerességéhez!

Amennyiben szeretnél többet olvasni, kattints ide.

Powered By MemberMouse WooCommerce Plus Integration
Weboldalunk sütiket használ. Miért?
Elfogad