Mutasd, amit tudsz, ne azt, ami tökéletes!

Mutasd, amit tudsz, ne azt, ami tökéletes!

Az ASA legújabb szabályozása tiltja a kozmetikai termékeket reklámozó social media posztokon azon filterek használatát, amelyek a valóstól eltérő eredményt mutatnak a célközönség számára. Vajon meddig mehetünk el a munka fotóink utószerkesztésében anélkül, hogy valótlan tartalmakkal félrevezetnénk a követőinket és a jövőbeli vendégeinket?

 

 Napjainkban a közösségi média már nem csak a kapcsolat felvételt és fenntartást szolgálja, hanem ez a legerősebb hirdetési platform is. A cégek előszeretettel használják termékeik, szolgáltatásaik reklámozására. Az influencerek megjelenése egy új hirdetési eszköz lett a közösségi média világában és a márkák rájöttek, hogy az influencer marketing a kulcs a nagyobb fogyasztói közösség eléréséhez.  Biztos mindannyian láttunk már hatalmas követő bázissal rendelkező influencereket, hírességeket szinte már bántóan tökéletes fotókkal. Tökéletes haj, hibátlan, napbarnított bőr, vakítóan fehér fogak. Ezek a bejegyzések gyakran tartalmaznak különböző termékeket és csodaszereket, és azt sugallják, hogy mi is nézhetünk ki így, mi is ezt az eredményt érhetjük el, ha az adott termékeket használjuk. De mi ebből az igazság egy olyan korban, ahol filter és Photoshop nélkül már nincs is képfeltöltés? 2021 februárjában az ASA (Advertising Standards Authority) - a reklámipar önszabályozó szervezete - betiltotta a filterek használatát azokon a szponzorált social media posztokon, amelyek valamilyen szépségipari terméket reklámoznak és ezáltal félrevezetőek lehetnek az eredmények tekintetében. A mozgalmat egyébként 2020-ban Sasha Pallari indította - az ASA erre reagált - a #filterdrop kampánnyal, amelynek az volt a célja, hogy minél több természetes fotó kerüljön az Instagramra. Az ASA két márka önbarnító termékét reklámozó bejegyzését vizsgálta meg, a bejegyzések mindkét esetben olyan filtereket tartalmaztak, amik előnyösen módosították az eredményt, ezáltal viszont félrevezető eredményeket mutattak az esetleges vásárlók számára.

 

Mi a helyzet a szépségipari szakemberekkel?

 

Habár a fent említett esetben termékekről volt szó, a szépségipar szolgáltató szegmensében sem mehetünk el emellett a kérdés mellett.  A szépségipar szakembereire talán az egyik legjellemzőbb, hogy a közösségi médiát használják szolgáltatásuk népszerűsítéséhez - ami teljesen érthető, hiszen adott a célközönség és adott minden funkció, amivel hirdethetik magukat. Mindenki arra törekszik, hogy a munkái a lehető legtökéletesebb formában kerüljenek fel a világhálóra, hiszen az Instagram feedjük tulajdonképpen a portfóliójuk, ami bevonzza az új vendégeket.

 

Ne vezessük félre a vendégeket!

 

Fontos, hogy a közösségi oldalainkra minőségi, szép fotókat töltsünk fel munkáinkról, vendégeinkről, de ez mindig tükrözze a valóságot. Előfordul, hogy egy-egy szempilla éppen nem úgy áll, ahogy az a nagy könyvben meg van írva, de ne essünk abba a hibába, hogy Photoshop mesterként varázsolunk tökéletes szetteket. Igaz, első gondolatra ez jó ötletnek tűnhet, hiszen a tökéletesen megszerkesztett képek rengeteg vendéget bevonzhatnak, de mi történik akkor, amikor a vendég szembesül vele, hogy az a szett élőben már mégsem olyan tökéletes? Ezzel félrevezetjük a vendéget, tulajdonképpen nem azt kapja amire “befizetett” és pont az ellenkezőjét érjük el annak, amit szeretnénk. A vendég akkor lesz elégedett és állandó, ha azt kapja, amit elvárt. Az elvárásait az előző munkáink, valamint a megelőző konzultáció alapján fogja kialakítani.

 

Filter és retusálás - a mérték az érték

 

A retusálás és a különböző filterek adta lehetőségek nagyon jó barátaink tudnak lenni, de fontos, hogy törekedjünk a mértékre. Mivel szinte mindenki használja őket, könnyen meg is állapíthatjuk egyes képekről, hogy mennyi utószerkesztést kaptak. Természetesen az enyhe retusálással nincs probléma, hiszen a vendég sem bánja, ha a fotón nem éktelenkedik egy kis pattanás vagy piros folt a bőrön vagy esetleg egy elmosódott rúzst szeretnénk korrigálni, de a felépített munkánkba - legyen szó szempilla vagy szemöldök stylingról - ne nyúljunk bele, hiszen az szerkesztés után már nem a mi munkánk lesz.

 

Maradj reális a posztok terén is!

 

Szívesebben osztunk meg tökéletes szemöldökű, feszes szemhéjú vendégeken készült munkákat, hiszen rajtuk az eredmény is tökéletes lesz. Ugyanakkor bátran mutassuk meg, ha problémásabb szempillával, szemöldökkal dolgozunk, hiszen ez fog bizalmat adni a vendégeknek, ez mutatja meg, hogy igazán profi szakemberek vagyunk, sőt, lehet, hogy olyan vendégeket is elérhetünk vele, akik korábban úgy gondolták, hogy ők nem alkalmasak ilyen szolgáltatásra.

 

Nem kell sztárnak lenni, hogy a vendégek szeressenek!

 

Ne bizonytalanodj el mások tökéletes vagy éppen tökéletesre retusált képei miatt. Az a fontos, hogy a vendégeid mindig elégedetten távozzanak Tőled. Ha emberileg és szakmailag is bíznak benned, akkor minden adott egy stabil, kellemes vendégkör kialakításához - persze ehhez az is fontos, hogy bízz magadban és ha van rá lehetőséged, fejleszd magad. Egy jó szakembert nem a követők és like-ok száma határoz meg, hanem a visszajáró vendégköre és az ő véleményük.

Hasonló posztok